Ce carte citim: Inferno, de Dan Brown, o incursiune in arta si simboluri

Ce carte citim: Inferno, de Dan Brown, o incursiune in arta si simboluri

Mirabela este o tanara pasionata de carti. Si chiar daca a terminat o facultate de matematica, iar cifrele fac parte din viata ei, Mirabela iubeste cartile si lumea unica pe care o descopera in spatele fiecarui roman pe care il citeste. 

Asa ca am rugat-o sa ne prezinte, in fiecare saptamana, o carte care i-a atins sufletul. 

Inferno – Dan Brown 

Am stat in cumpana daca sa imi cumpar aceasta carte sau nu. Mi-am amintit ca am citit mai demult “Ingeri si demoni”, o carte foarte antrenanta care mi-a placut la momentul respectiv si m-am hotarat sa incerc “Inferno”.

“Inferno” este o carte ce te tine in priza de la prima pana la ultima pagina. Privind-o ca atare (o lectura simpla, de divertisment), m-am bucurat de ea in vacanta, am terminat-o repede, desi are putin peste 500 pagini.

Robert Langdon, profesor la Harvard, expert in arta si simboluri, se trezeste amnezic intr-un spital din Florenta. La spital o intalneste pe Sienna Brooks (medic, despre care afla ca are un coeficient de inteligenta mult peste medie). Langdon are intentii bune (despre celelalte personaje din carte nu stii ce sa crezi, abia la final le intelegi tuturor actiunile). 

Urmariti de oameni imbracati in negru, profesorul si Sienna incearca sa dezlege misterul ultimelor zile si incepe o lupta contra timp, o calatorie prin Florenta, Venetia si Istanbul.

Autorul face referire la Divina Comedie a lui Dante Alighieri, respectiv la descrierea iadului din perspectiva lui Dante. Cartea este documentata, plina de stiinta (bio-tehnologie), istorie a artei, simbolism. Mi-a placut din acest punct de vedere. Mi-au placut mult si descrierile orasului Florenta (oras din care Dante a fost alungat), descrierile operelor de arta, cladirilor, strazilor. Nu am vizitat inca Florenta, dar referirile la Gradinile Boboli, Palazzo Pitti, Ponte Vecchio, Palazzo Vecchio m-au facut sa imi doresc sa vizitez cat mai repede acest oras.

Leave a Reply

